FANDOM

Unitron
Logo Unitron
Dostępna w latach: 1994-1996
Główna seria: Kosmos
Liczba zestawów: 4

Unitron – jedna z podserii klocków LEGO® Kosmos. Była dostępna w latach 1994-1996. Składała się z czterech zestawów, z czego w Polsce, zresztą jak i w całej Europie, dostępny był tylko jeden – 6991 Jednoszynowa kolej kosmiczna.

OpisEdytuj

Głównym zestawem tej podserii była jednoszynowa kolejka napędzana 9 woltowym silniczkiem na baterie. Składała się z jasnoszarych, niebieskich i czarnych klocków i posiadała dwie stacje. Ciekawą funkcją pociągu było to, że gdy dotarł on do końca trasy kabina maszynisty oddzielała się od pojazdu nasuwając się na specjalne szyny (jedne z nich stanowiły część wielkokołowego samochodziku). Innym ważnym zestawem była baza Unitronu. Poza nią w podserii znajdowały się jeszcze dwa zestawy zawierające modele statków kosmicznych.

FabułaEdytuj

Unitron Spyrius komiks z katalogu 1995

Komiks z katalogu z roku 1995.

Członkowie społeczności Unitronu żyli na skalistej planecie, na której zbudowali sieć kolei jednoszynowej. Przewozili nią najróżniejsze towary (np. komputery), również dla innych nacji zamieszkujących Kosmos LEGO. Nie uchodziło to uwagi szpiegom ze Spyriusza, którzy przypuszczali ataki na kolejkę w celu skradzenia cennego ładunku[1].

Spis zestawówEdytuj

Zestawy z minifigurką UnitronuEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W polskojęzycznych katalogach nie było logo Unitronu przy prezentowanym zestawie.

PrzypisyEdytuj

  1. Katalog LEGO na rok 1995