FANDOM

Szablon:Makuta Tridax był Makutą z Nynrah i członkiem Bractwa Makuta.

Biografia Edytuj

Dawne czasy Edytuj

Tridax, tak jak inni Makuta, został stworzony około 100 000 lat temu, aby tworzyć nowe gatunki Rahi i opiekować się Matoraninami.

Stanął po stronie Teridaksa, kiedy ten walczył z Miseriksem o władzę nad Bractwem.

Tridax współpracował z Mutranem i wraz z nim stworzył Robactwo Cienia, a także Tridax Pod, nazwane jego imieniem przez Mutrana. Używał Kanohi Olmak, aby przesyłać stworzenia w różne miejsca we Wszechświecie Matoran, w ramach eksperymentu. Kiedy zorientował się, że maska może go przenieść także do innych wymiarów, Tridax zebrał wielu alternatywnych Takanuva i wyssał z nich Światło, tworząc armię Toa Cienia. Trzymał ich w specjalnych polach statycznych, głęboko w piwnicach fortecy Destral. Niewielu członków Bractwa wiedziało o istnieniu prywatnego wojska Tridaxa, nie była to jednak wina zatajenia sprawy - po prostu powstało dosyć niedawno. Teridax zdawał sobie sprawę z jego utworzenia i zaaprobował ten pomysł.

Najnowsze wydarzenia Edytuj

Tridax spotkał niedawno Vezona. Szalony pół-Skakdi został porzucony na Destral przez Zakon Mata Nui. Na jego polecenie przekazał Makucie informacje o rzekomym sabotażu teleportera wyspy. Tridax odkrył kłamstwo i postanowił zabić Vezona. Jednak w trakcie przesłuchania forteca została zaatakowana, więc Makuta postanowił najpierw teleportować Destral w okolice Metru Nui i zdobyć miasto, zgodnie z wytycznymi Teridaxa. Vezon podążył za nim.

Po drodze Tridax zmienił jednak swoje zamiary. Dotarł do pomieszczenia, w którym trzymał swoją kieszonkową armię Takanuva Cienia i Kanohi Olmak. Przyszpilił Vezona do ściany strumieniem Cienia i opowiedział mu, jak stworzył oddział Mrocznych Toa. Przerwał mu Tobduk, którego atak zakaził Makutę pochłaniającym Protostal wirusem, który wyżarł całe ramię zdezorientowanego Tridaxa. Wkrótce potem cały jego pancerz został zdezintegrowany, a jego esencja zniszczona przez włócznię Tobduka.

Moce i umiejętnościEdytuj

Tridax, tak jak każdy Makuta, posiadał 42 moce i zdolność tworzenia Kraata.

CiekawostkiEdytuj

  • Tridax pomógł Mutranowi stworzyć broń znaną jako Tridax Pod. Jak dotąd nie wiadomo, czy sam ją posiada.
  • Tridax często używał Kanohi Olmak, ale nie jest to jego standardowa maska.

PojawieniaEdytuj

Szablon:BrotherhoodofMakutaNav Szablon:Nawigacja