FANDOM

Skulkini
Skulkini
Zawód/zajęcie: Wojownicy
Seria: LEGO Ninjago
Postać wymyślona przez LEGO: Tak
Ma swoją (mini)figurkę: Tak

Skulkini - żywe szkielety zamieszkujące Podziemia Krainy Ninjago. Byli przeciwnikami Ninja w początkach istnienia ich drużyny. Z rozkazu Lorda Garmadona próbowali zdobyć dla niego Złote Bronie Spinjitzu.

Charakterystyka Edytuj

Skulkini byli wojownikami. Charakteryzowali się agresywnością, głupotą, posłuszeństwem i szaleństwem. Z racji tego, że już nie żyli nie musieli ani jeść ani spać. Teoretycznie nie można było ich zabić, jednak w praktyce moc Złotych Broni Spinjitzu mogła tego dokonać. W przypadku oddzielenia się członków, mogły one niezależnie dalej same walczyć, co zwiększało zdolności bojowe Skulkinów.

Organizacja Edytuj

Skulkini dzielili się na grupy związane z jednym z żywiołów (choć sami nie posiadali żadnych mocy): błyskawic, lodu, ognia i ziemi. Na czele każdej grupy stał generał. Mieli oni znacznie większe głowy, które swoim wyglądem przypominały prawdziwe ludzkie czaszki, a nie głowy typowych minifigurek.

Znani z imienia Skulkini Edytuj

Historia Edytuj

Skulkini powstali z martwych wojowników, którzy przynieśli hańbę w bitwie i polegli. W pewnym momencie do Podziemi przybył wygnany przez Wu Lord Garmadon i zdetronizował dotychczasowego lidera Skulkinów, Samukaia.

Ostatnia podróż Edytuj

Pragnieniem złego Lorda stał się powrót do Krainy Ninjago i zmienienie jej na swoje podobieństwo. W tym celu potrzebował Złotych Broni Spinjitzu i pojazdów bojowych dla Skulkinów. Wysłał, więc Samukaia, Krunchę i Nuckala do warsztatu doktora Juliena by go przywrócili do życia i zmusili do projektowania machin.

Tajemnice Ninja Edytuj

Następnym krokiem było wysłanie do Skulkinów do wioski Ignacja w celu zdobycia ukrytej w należącej do Kaia i Nyi kuźni mapy prowadzącej do Złotych Broni. Kai stanął do walki z nimi, pomagał mu Wu, ale Skulkinom udało się zdobyć to, po co przybyli. Porwali też Nyę.

Złote bronie Edytuj

Z pomocą mapy Skulkini dotarli do Jaskin Rozpaczy, miejsca ukrycia Kosy Wstrząsów. Ninja okazali się jednak szybsi, więc Samukai postanowił odebrać Złotą Broń siłą. Szkielety znów jednak poniosły porażkę, ponieważ przebudził się Smok Ziemi. Później Lord Garmadon wyjawił Samukajowi, że wszystko idzie zgodnie z jego planem.

Władca Cieni Edytuj

Ninja udało się uprzedzić Skulkinów również w Pływających Ruinach. Szczęście uśmiechnęło się do Skulkinów dopiero przy zdobywaniu Miecza Ognia - najpierw związali śpiących Ninja w lesie, a następnie odebrali im ich Złote Bronie i uciekli do Świątyni Ognia, gdzie znajdowało się przejście do Podziemi.

Broń przeznaczenia Edytuj

Ninja podążyli za szkieletami i za Wu do Podziemi. Tam musieli stawić czoła całej armii Skulkinów. Dzięki Tornadu Kreacji zamienili ich w wielki diabelski młyn. W miedzy czasie Wu stoczył pojedynek z Samukaiem, który przegrał. Zwycięski Samukai postanowił zagarnąć Złote Bronie dla siebie, nie mogąc jednak zapanować nad ich mocą wyparował, pozostawiając po sobie przejście do Krainy Ciemności. Garmadon uciekł przez niego, a nowym władcą Skulkinów został Kruncha.

Tajemnice płatnerza Edytuj

Pragnąc się zemścić Wyplash, Krazi, Chopov i Bonezai zaatakowali Nyę w jej kuźni, ale zostali szybko pokonani.

Nowi mistrzowie Spinjitzu Edytuj

Kruncha i Nuckal zakradli się do Klasztoru Spinjitzu, aby wykraść Złote Bronie, ale ponownie ich plan nie wypalił.

Powrót do Świątyni Ognia Edytuj

Innym razem Skulkini postanowili dokonać kolejnej próby najazdu na Krainę Ninjago. W tym celu zebrali się przejściu między Podziemiami a Ninjago w Świątyni Ognia. Ich plany pokrzyżował jednak Smok Ognia, który zjawił się na miejscu przepędził szkielety i zburzył przejście.

Wszystko i nic Edytuj

Lord Garmadon powrócił do Podziemi, aby prosić Skulkinów o pomoc w powstrzymaniu Wężonów przed zbudzeniem Pożeracza Światów. Czujący do Wężonów i ich bóstwa Skulkini zgodzili się pomóc Mrocznemu Lordowi. Zaatakowali Wężonów w Podziemnej Fortecy i uwolnili Ninja.

Alternaywne światy Edytuj

Królestwo Węży Edytuj

W alternatywnym świecie Ninjago - Królestwie Wężów Skulkini wraz z Lordem Garmadonem opanowali całą Krainę Ninjago. Jednak po jakimś czasie mały Lloyd Garmadon uwolnił Wężonów, którzy rozpoczęli wojnę ze Skulkinami. Kiedy Garmadon przegrał pojedynek z Pożeraczem Światów, Wężonowie zdobyli Złote Bronie Spinjitzu i za ich pomocą zniewolili armię kościotrupów.

Filmy, w których występują Edytuj

  • LEGO Ninjago: Mistrzowie Spinjitzu, w odcinkach: P1 Tajemnice Ninja, P2 Złote bronie, P3 Władca Cieni, P4 Broń przeznaczenia, M1 Tajemnice płatnerza, M3 Nowi mistrzowie Spinjitzu, M5 Powrót do Świątyni Ognia, 11. Wszystko i nic, 19. W złym miejscu o niewłaściwym czasie, 22. Ostatnia podróż

Gry, w których występują Edytuj

LEGO Universe Edytuj

W grze LEGO Universe Skulkini zaatakowali i zniszczyli Klasztor Spinjiztu i zaczęli wydobywanie rudy. Sensei Wu Neido, aby ich powstrzymał.

LEGO Battles: Ninjago Edytuj

W grze LEGO Battles: Ninjago Samukai jest jednym z dostępnych rodzajów jednostek. Tak samo jak inne postaci posiada trzy swoje formy: podstawową i dwie ulepszone. W wersji zasadniczej nie posiada żadnej broni, jego atak jest podstawowy. Po pierwszym ulepszeniu uzyskuje cztery sztylety, jako broń oraz moce: Kamienna Skóra (ang. Stone Skin) oraz Grzmot (ang. Roar). Po drugim ulepszeniu do pomocy otrzymuje dwie jednostki Bonezai a jego mocami są Leczenie Armii (ang. Army Heal) i Niszczenie (ang. Ravage).

W grze istnieje również zadanie o nazwie Samukai (ang. Samukai Conquest) polegające na zebraniu wszystkich czerwonych klocków. Po jego wykonaniu złoty posążek Samukaia pojawia się w Klasztorze Spinjitzu, czyli menu gry.

Książki, w których występują Edytuj

Galeria Edytuj

Postacie z serii Ninjago
Ninja i ich przyjaciele ColeJayKaiLloydNyaZaneMistrz WuMisakoSensei GarmadonP.I.X.A.L.Doktor JulienCyrus BorgDarethRonin
Skulkini BonezaiChopovFrakjawKraziKrunchaNuckalSamukaiWyplash
Wężonowie AcidicusArcturusBytarChokunClanceeFangdamFang-SueiFangtomLashaLizaruMezmoPythorRattlaSkalesSkales JrSkalidorSlithraaSnappaSnikeSpittaZoltar
Kamienna Armia Generał KozuKamienny WojownikKamienny zwiadowcaMroczny WładcaWielki Kamienny Wojownik
Armia Nindroidów Cyfrowy WładcaGenerał CryptorMin-DroidNindroid
Anakondowcy ChopeClouseEyezorKapauKraitMistrz ChenPythorSlevenZugu
Mistrzowie Żywiołów AshBoloboGravisGriffin TurnerKarlofMayaMistrz CieniaMistrz GrawitacjiMistrz YangNeuroPalemanRayShadeSkylorTox
Duchy AttilaBanshaCowlerCyrusGhoultarGhurkaHacklerHowlaŁucznik DuszMingMorroPitchPyrrhusSkreemerSpyderWailWoooWraythYokaiZły Zielony Ninja
Podniebni Piraci BuckoClanceeCyrenDogshankDublonKrzemieniakNadakhanSqiffyZłośliwa Małpa
Cynober AcronixGenerał MachiaKomandor BlunckKomandor RaggmunkKruxRivettSlackjawTanninVermin
Synowie Garmadona BufferChopper MaroonHarumiKillowLord GarmadonLuke CunninghamNallsPan ESawyerScooterUltra VioletWężowy JaguarWściekły Skip
Łowcy Smoków ArkadeBeznogiCzaszkołomGryzakHeavy MetalIron BaronJet JackMordkaNitroTalon
Płomienne Żmije AspheeraCharPłomienny mistrz bataPłomienny niszczycielPłomienny pogromca
Różne CraggerKapitan SotoLavalListonoszOkinoPatrycja KluczPierwszy Mistrz SpinjitzuScott