FANDOM

Uzupełnić

Samukai
Samukai film
Zawód/zajęcie: Generał Skulkinów
Seria: LEGO Ninjago
Postać wymyślona przez LEGO: Tak
Ma swoją (mini)figurkę: Tak

Samukai - postać pochodząca z serii LEGO Ninjago, kościotrup, były władca krainy zmarłych świata Ninjago, dowódca Skulkinów pod rządami Lorda Garmadona. Pod postacią minifigurki był częścią dwóch zestawów klocków z serii LEGO Ninjago - 2505 Mroczna Forteca Garmadona i 2507 Świątynia Ognia.

Opis postaciEdytuj

CharakterystykaEdytuj

Samukai był wysoki, miał dużą głowę z jarzącymi się na czerwono oczami i cztery ręce. Z prawej strony na górnej i dolnej szczęce miał widoczne pęknięcie kości. Z lewej strony dolnej szczęki wystawał mu jedyny ząb. Odznaczał się walecznością i dużą siłą. Był ambitny i pamiętliwy - nigdy nie wybaczył Garmadonowi, że ten go obalił i cierpliwie czekał na odpowiednią okazję do wzięcia odwetu. Z drugiej jednak strony przeceniał swoje możliwości, co doprowadziło go do samounicestwienia.

ŻyciorysEdytuj

Nie wiadomo skąd wziął się Samukai i w jaki sposób stał się władcą krainy zmarłych. Wiadomo natomiast, w jaki sposób przestał nim być - po przegranej z Senseiem Wu Garmadon został skazany na wygnanie do Podziemi i zaraz po swoim przybyciu stoczył pojedynek z Samukaiem i go zwyciężył. Od tego czasu Samukai (i podlegli mu Skulkini) musiał spełniać rozkazy złego Lorda.

Jednym z nich było stworzenie armii za pomocą, której Garmadon mógłby uczynić sobie poddaną Krainę Ninjago. W tym celu Samukai udał się do Brzozowego Lasu i tam w Ukrytym Warsztacie za pomocą magicznego eliksiru przywrócił do życia Doktora Juliena. Wskrzeszony wynalazca miał dla niego tworzyć najnowocześniejsze machiny bojowe, za co w zamian miał móc znów zobaczyć swojego syna. Na wypadek gdyby doktor się jednak rozmyślił, Samukai zamknął go w wieży na malutkiej wyspie strzeżonej przez morskiego potwora Lewiatana.

Innym pragnieniem złego lorda było zdobycie Złotych Broni Spinjitzu. Zadaniem Samukaia było odnalezienie i dostarczenie ich swojemu panu. Najpierw udał się, więc do wioski Ignacia, by zdobyć mapę prowadzącą do miejsc ukrycia broni. Mapa była schowana w warsztacie kowalskim Świat Broni, należącym do Kaia i jego siostry Nyi, więc Samukai przypuścił atak na budynek. Wywiązała się walka, której rodzeństwo omal nie przegrało, w porę jednak zjawił się Sensei Wu i Skulkini musieli uciekać. Odchodząc Samukai porwał ze sobą Nyę. Później kościotrup i jego podwładni wyruszyli do Jaskiń Rozpaczy w celu odnalezienia Kosy Wstrząsów. Uczniowie Senseia Wu okazali się jednak szybsi, więc Samukai postanowił odebrać Złotą Broń siłą. Znów jednak poniósł porażkę. Podobnie było w Pływających Ruinach. Szczęście uśmiechnęło się do Samukaia dopiero przy zdobywaniu Miecza Ognia - najpierw, gdy on i jego Skulkini związali śpiących ninja w lesie i odebrali im ich Złote Bronie później, gdy Lord Garmadon rozkazał mu stoczyć pojedynek z Senseiem Wu. Tutaj jednak dobry los znowu go opuścił - wygrawszy walkę postanowił zagarnąć Złote Bronie Spinjitzu dla siebie, nie mogąc jednak zapanować nad ich mocą wyparował, pozostawiając po sobie przejście do Krainy Ciemności, przez które Garmadon wydostał się z Podziemii.

W grze LEGO Battles: NinjagoEdytuj

W grze LEGO Battles: Ninjago Samukai jest jednym z dostępnych rodzajów jednostek. Tak samo jak inne postaci posiada trzy swoje formy: podstawową i dwie ulepszone. W wersji zasadniczej wygląda tak jak w filmie, nie posiada żadnej broni, jego atak jest podstawowy. Po pierwszym ulepszeniu uzyskuje cztery sztylety jako broń oraz moce: Kamienna Skóra (ang. Stone Skin) oraz Grzmot (ang. Roar). Po drugim ulepszeniu do pomocy otrzymuje dwie jednostki Bonezai a jego mocami są Leczenie Armii (ang. Army Heal) i Niszczenie (ang. Ravage).

W grze istnieje również zadanie jego imienia (ang. Samukai Conquest) polegające na zebraniu wszystkich czerwonych klocków. Po jego wykonaniu złoty posążek Samukaia pojawia się w Klasztorze Spinjitzu (czyli menu gry).

Filmy, w których występowałEdytuj

  • LEGO Ninjago: Mistrzowie Spinjitzu, w odcinkach: Tajemniece Ninja, Złota broń, Władca cieni, Broń przeznaczenia, Władca Krainy Cienia, W złym miejscu, o niewłaściwym czasie.

Książki, w których się pojawiłEdytuj

Gry, w których się pojawiłEdytuj

Opis minifigurkiEdytuj

Samukai
Samukai minifigurka
Seria: Ninjago

Zestawy, w których występowałEdytuj

Postacie z serii Ninjago
Ninja i ich przyjaciele ColeJayKaiLloydNyaZaneMistrz WuMisakoSensei GarmadonP.I.X.A.L.Doktor JulienCyrus BorgDarethRonin
Skulkini BonezaiChopovFrakjawKraziKrunchaNuckalSamukaiWyplash
Wężonowie AcidicusArcturusBytarChokunClanceeFangdamFang-SueiFangtomLashaLizaruMezmoPythorRattlaSkalesSkales JrSkalidorSlithraaSnappaSnikeSpittaZoltar
Kamienna Armia Generał KozuKamienny WojownikKamienny zwiadowcaMroczny WładcaWielki Kamienny Wojownik
Armia Nindroidów Cyfrowy WładcaGenerał CryptorMin-DroidNindroid
Anakondowcy ChopeClouseEyezorKapauKraitMistrz ChenPythorSlevenZugu
Mistrzowie Żywiołów AshBoloboGravisGriffin TurnerKarlofMayaMistrz CieniaMistrz GrawitacjiMistrz YangNeuroPalemanRayShadeSkylorTox
Duchy AttilaBanshaCowlerCyrusGhoultarGhurkaHacklerHowlaŁucznik DuszMingMorroPitchPyrrhusSkreemerSpyderWailWoooWraythYokaiZły Zielony Ninja
Podniebni Piraci BuckoClanceeCyrenDogshankDublonKrzemieniakNadakhanSqiffyZłośliwa Małpa
Cynober AcronixGenerał MachiaKomandor BlunckKomandor RaggmunkKruxRivettSlackjawTanninVermin
Synowie Garmadona BufferChopper MaroonHarumiKillowLord GarmadonLuke CunninghamNallsPan ESawyerScooterUltra VioletWężowy JaguarWściekły Skip
Łowcy Smoków ArkadeBeznogiCzaszkołomGryzakHeavy MetalIron BaronJet JackMordkaNitroTalon
Płomienne Żmije AspheeraCharPłomienny mistrz bataPłomienny niszczycielPłomienny pogromca
Różne CraggerKapitan SotoLavalListonoszOkinoPatrycja KluczPierwszy Mistrz SpinjitzuScott