FANDOM

Port Kosmiczny - podseria klocków LEGO Miasto, której tematem była kosmonautyka. Była dostępna w latach 1995-1997. Składała się z pięciu regularnych zestawów. Była to pierwsza (pod)seria o tej tematyce w historii klocków LEGO.

OpisEdytuj

Zestawy przedstawiały głównie różne pojazdy związane z amerykańskim programem lotów kosmicznych lat 90. XX wieku. Były to przedewszystkim promy kosmiczne, aż dwa zestawy z pięciu zawierały ich model (6339 Wyrzutnia rakietowa i 6544 Transport powietrzny statku kosmicznego). Bezpośrednio z nimi związane były modele samolotu transportującego na swoim grzbiecie wahadłowiec z jednej bazy do drugiej (6544 Transport powietrzny statku kosmicznego) oraz platforma służąca do wystrzeliwania promów w kosmos.

Po za wahadłowcami można było kupić również inne pojazdy: wóz straży pożarnej kosmodromu, łazik księżycowy i śmigłowiec z przewożącą go ciężarówką.

Lista zestawówEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Chociaż Port Kosmiczny był pierwszą w historii podserią o tematyce lotów kosmicznych, to model promu kosmicznego już nie. Pojawił się on w 1992 roku w zestawie 6346 Prom kosmiczny z podserii Lotnisko. Z tego właśnie powodu wahadłowce z podserii Port Kosmiczny miały naklejki z numerami "2" i "3" (odpowiednio w zestawach 6339 i 6544).

Zobacz teżEdytuj

  • Space Port - remake Portu Kosmicznego z lat 1999-2000, zrealizowany jako niezależna seria.
  • Kosmos (City) - najnowsza wersja tematu, stanowiąca podserię LEGO City.
  • Discovery - seria przedstawiająca różne prawdziwe statki kosmiczne.
p • d • ePodserie LEGO City
Agencja kosmicznaArktykaBadacze morskich głębinBadacze wulkanówDżunglaGórska policjaKopalniaKosmosLeśna policjaLotniskoPociągPojazdyPolicjaPolicja powietrznaPortPort KosmicznyStraż PożarnaStraż PrzybrzeżnaSuperpojazdyTerminal towarowyWięzienna wyspaWodna policjaWyburzanieWypoczynekWyścigiZestawy uzupełniające