KLOCKI LEGO WIKI
Advertisement
KLOCKI LEGO WIKI
Ten artykuł jest w edycji i ktoś właśnie zrobił sobie przerwę. Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku Pan Benek.
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy serii LEGO System. Zobacz też: Piraci (strona ujednoznaczniająca).

Pirates, Piraci[1][2][3][4][5][6] - seria klocków LEGO System, której bohaterami byli piraci i walczący z nimi żołnierze. Pierwotnie istniała w latach 1989-1997, później pojawiała się na krótko w roku 2009 i 2015.

Tło fabularne[]

1989-1997[]

Piraci dowodzeni przez okrutnego Kapitana Rogera szukali skarbów[1] lub próbowali odebrać go Wyspiarzom[3]. Piratów ścigali żołnierze dowodzeni przez admirała Woodhouse'a i gubernatora Broadside'a[1].

Opis[]

Zestawy służyły do budowy żaglowców, tratw, różnych warowni żołnierzy i kryjówek piratów.

Piraci byli pierwszą serią LEGO, w której twarze minifigurek miały coś więcej niż tylko oczy i uśmiechnięte usta. Miały zarost, grzywkę lub przepaskę na oko. Ludziki przedstawiające piratów były też pierwszymi w historii klocków LEGO, które miały protezy nóg i haki zamiast dłoni.

Piraci byli również pierwszą serią, w której istniały klocki w formie broni palnej. Były to muszkiety, pistolety skałkowe i armaty. Te ostatnie miały funkcję wystrzeliwania pocisków. Inną znaczącą nowością wprowadzoną przez Piratów były figurki typu System rekinów i krokodyli.

Historia[]

Pierwotna seria[]

Logo pierwotnej serii w polskich katalogach

Seria pojawiła się w 1989 r. Była to czwarta, po Kosmosie, Mieście i Zamku, duża seria tematyczna LEGO System. Składała się z dwóch podserii: tytułowych Piratów oraz ścigających ich Żołnierzy [1]. Początkowo żołnierze mieli niebieskie mundury, ale w 1992 r. zostały one zmienione na czerwone[1]. W 1994 r. doszła trzecia grupa bohaterów, Wyspiarze[3]. Była to podseria inspirowana ludnością tubylczą wysp bardziej Pacyfiku niż Karaibów. W 1996 r. nastąpiło odświeżenie wyglądu większości minifigurek[5]. W tym samym roku dotychczasowi Żołnierze zostali też zastąpieni wzorowaną na hiszpańskich konkwistadorów Królewską Armadą[5]. Zestawy Piratów po raz ostatni zostały zaprezentowane w katalogu w 1997 r.[6]

Powrót[]

Logo serii z 2009 r.

Seria powróciła w 2009 r. W Polsce nosiła już globalną, anglojęzyczną nazwę Pirates. W odróżnieniu od wcześniejszego okresu zestawy nie były podzielone na odrębne podserie, w których minifigurki jednej ze stron sporadycznie znajdowały się w zestawach drugiej, lecz w każdym były ludziki piratów i żołnierzy. Modele przypominały te sprzed lat, miały jednak nowszą konstrukcję. Również minifigurki wyglądem nawiązywały do tych z początku serii. Żołnierze mieli czerwone mundury, a ich dowódca niebieski.

Drugi powrót[]

Po raz trzeci seria pojawiła się w 2015 r. Tym razem składała się z sześciu zestawów, w tym jednego szachów. Modele i minifigurki wyglądem zbliżone były do tych z 2009 r. Ważną różnicą było to, że żołnierze mieli niebieskie mundury.

Lista zestawów[]

Osobny artykuł: Lista zestawów Pirates

Minifigurki[]

Gry[]

Nawiązania do serii Piraci pojawiają się w wielu grach wideo LEGO. W LEGO Szachy piraci i żołnierze są jednym z wariantów wyglądu figur. W grze LEGO Racers kilka torów i postaci inspirowanych było tą serią. W LEGO Legoland jest atrakcja, pływanie łódkami na torze rozpoczynającym się pirackim okrętem. W LEGO Soccer Mania są dwie pirackie drużyny, a Kapitan Roger ma ważną informację pozwalającą kontynuować grę.

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • Twarze pierwszych piratów były później wykorzystywane w minifigurkach z serii Zamek (podserie Ludzie Wilka i Rycerze Lwa) i Western.
  • Piraci byli jedną z pierwszych serii, w której (wybrane) minifigurki miały swoje imiona.
  • Kapitana Rogera można zobaczyć przez chwilę w filmie LEGO Przygoda.
  • Niektóre ludziki z serii Minifigures nawiązują do Piratów.

Zobacz też[]

Przypisy[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Katalog LEGO na rok 1992, s. 20-21
  2. Katalog LEGO na rok 1993, s. 20-21
  3. 3,0 3,1 3,2 Katalog LEGO na rok 1994, s. 39-41
  4. Katalog LEGO na rok 1995, s. 38-39
  6. 6,0 6,1 Katalog LEGO na rok 1997, s. 36-37

p • d • eSerie LEGO System
A: AdventurersAgentsAlien ConquestAlpha TeamAngry BirdsAqua RaidersAquazoneArchitectureArcticArtAtlantisAvatar: The Last Airbender
B: BasicBatmanBelvilleBoostBreloczki LEGOBrickHeadzBrick SketchesBricks & MoreBrygada Ratunkowa R.E.S.Q
C: CarsCastleCity (dawniej Miasto, World City)ClassicClikitsCreator
D: DC Super Hero GirlsDinoDino 2010DinosaursDiscoveryDisney PrincessDisney's Mickey MouseDots
E: ElvesExo-ForceExtreme Team
F: FabulandFootballFreeStyleFriends
G: Galaxy Squad
H: Harry PotterHidden Side
I: Ideas (dawniej CUUSOO)Indiana Jones
J: Jack StoneJuniors
K: KingdomsKnights' KingdomKosmos
L: Legends of ChimaLEGO GamesLife on Mars
M: Mars MissionMinecraftMinifiguresMinionsMixelsModel TeamMonkie KidMonster Fighters
N: Nexo KnightsNinjaNinjagoNurkowie
O: Orient ExpeditionOverwatch
P: ParadisaPharaoh's QuestPirates of the CaribbeanPirates (dawniej Piraci)PociągPower MinersPrince of Persia: The Sands of Time
R: RaceRacersRadio ControlRock Raiders
S: ScalaScooby-DooShellSpace PoliceSpace PortSpeed ChampionsSpider ManSpongeBob SquarePantsStar WarsStatkiStranger ThingsStudiosSuper HeroesSuper Mario
T: Teenage Mutant Ninja TurtlesThe HobbitThe LEGO Batman MovieThe LEGO Ninjago MovieThe LEGO MovieThe LEGO Movie 2The Lone RangerThe Lord of the RingsThe Powerpuff GirlsThe SimpsonsTime CruisersToy StoryTrolls World Tour
U: Ultimate Collector SeriesUltra AgentsUnikitty!
V: VidiyoVikings
W: WesternWorld Racers
Z: Zamek