FANDOM

Minilaleczki

Minilaleczki LEGO Friends.

Minilaleczka - plastikowa figurka przedstawiająca człowieka lub postać humanoidalną w seriach klocków LEGO System: Friends, Elves i Disney Princess. Stanowi odpowiedź firmy LEGO na oczekiwania dziewczynek na bardziej realistyczne minifigurki[1]. Pojawiła się w 2012 r.[1]

Budowa Edytuj

Minilaleczka składanie

Plan budowy minilaleczki.

Tak samo jak minifigurka minilaleczka składa się z 3 części: głowy, tułowia z rękami i nóg. Do tego dochodzą jeszcze różnego rodzaju włosy i nakrycia głowy. W odróżnieniu jednak od typowego ludzika LEGO minilaleczka jest smuklejsza i - tak jak figurka Duplo - posiada naturalny kolory "skóry". Jest tylko o 5 mm wyższa od minifigurki[1].

Głowa Edytuj

Głowa ma te same wymiary co minifigurki i tak jak ona na górze posiada kołeczek służący do umocowania włosów/nakrykcia głowy. Inna jest natomiast część twarzowa. Posiada ona zwężającą się brodę, wystający nosek i kości policzkowe. Oczy namalowane są również bardziej realistycznie.

Tułów Edytuj

Tułów posiada 3 podstawowe kształty: dla nastolatki, dla dorosłej kobiety i dla chłopców lub mężczyzn. Są one pomalowane w różnego rodzaju bluzki (na ramionczkach, z krótkim lub długim rękawem), koszule, kurtki, topy sukni itp. Nierzadko widać też odsłonięte kawałki ciała. Ręce są nieznacznie zgięte w łokciach i tak samo jak u standardowej minifigurki są zakończone dłońmi w kształcie litery "U", dzięki czemu mogą trzymać te same akcesoria co ludziki LEGO System[1]. W odróżnieniu jednak od tych drugich nie można zmieniać ich ustawienia[1]. Ramiona natomiast są zdolne do dokonania obrotu 360º, jednakże dłuższe włosy nie pozwalają na to. Na górze korpusu jest kołeczek-szyja na głowę, a na spodzie otwór służący do połączenia z nogami.

Nogi Edytuj

Nogami, tak samo jak w figurkach Duplo czy ludzikach Droidów Bojowych z serii LEGO Star Wars, nie można poruszać oddzielnie. W odróżnieniu od standardowej minifigurki nie można ich także odchylić do tyłu. Dają się natomiast przesunąć do przodu, dzięki czemu minilaleczka może przybrać pozycję siedzącą. Nogi mają różne kształty, w zależności od tego jaki rodzaj garderoby odzwierciedlają. Mogą wyglądać tak jakby figurka była ubrana w długie spodnie, rybaczki, szorty czy spódniczkę. Nogi mogą mieć również formę, w której nie widać kończyn - długiej suknii - lub w której zamiast nóg są np. rybim ogonem. Stopy są wyraźne, z półokrągłymi czubkami. Są pomaloawane tak aby wyglądały jakby były w butach - eleganckich, balerinach, sportowych, wysokich czy sandałach/klapkach. W spodach stóp znajdują się zagłębienia pozwalające na stabilne postawienie figurki na klockach lub płytkach z kołeczkami. Na górze nóg jest podłużny kołeczek do połączenia ich z tułowiem.

Włosy Edytuj

Włosy minilaleczek są zrobione z miękkiej gumy. Mają one dwie malutkie dziurki - jedną na czubku i drugą z prawego boku. Służą one do zamocowania różnych akcesoriów, jak np. korona, kwiatek czy opaska. Po wewnętrznej stronie jest gniazdko służące do osadzenia na kołeczku na szczycie głowy. Dzięki tym samym wymiarom głowy włosy te mogą być noszone przez minifigurki i odwrotnie, minilaleczce można założyć włosy lub kapelusz ludzika LEGO System.

Ciekawostki Edytuj

  • Przed rozpoczęciem pierwszych projektów ludzie z firmy LEGO przeprowadzili wiele rozmów z dziewczynkami i ich mamami z całego świata, w celu jak najlepszego poznania ich oczekiwań wobec figurek LEGO[1].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Oficjalny opis ze strony LEGO.com