KLOCKI LEGO WIKI
Advertisement

Mapa-piramida Atlantydy.png

Mapa-piramida Atlantydy - starożytna mapa w kształcie piramidy wskazująca położenie kluczy do Atlantydy. W jej środku znajdował się też ostatni z nich.

Opis[]

Mapa miała kształt piramidy. Na każdej ściance znajdował się symbol, którego odpowiednik był w miejscu ukrycia klucza. Kiedy jej posiadacz znalazł się niedaleko takiego miejsca, mapa zaczynała wydawać dziwne dźwięki i na jednej ze ścianek zaczynała świecić kropka. Dla klucza kałamarnicy była ona zielona, dla klucza manty niebieska, dla klucza kraba pomarańczowa i dla klucza żółwia żółta. Po ich odnalezieniu piramida się otwierała i w jej wnętrzu ukazywał się skryty klucz rekina.

Historia[]

W roku 1919 Artimus Rhodes znalazł mapę na wybrzeżu Meksyku. Wiele, wiele lat później jej posiadaczką stała się jego wnuczka, Samantha Artesia Rhodes. Dziewczyna pokazała ją Głębinowej Drużynie Ratunkowej ATLANTYDA podczas ujawniania im prawdziwego celu ich misji. W chwilę później w pobliżu łodzi podwodnej pojawił się Gigantyczny Krab i na jednej ze ścianek rozbłysnęło pomarańczowe światło. Po pokonaniu monstrum i zdobyciu klucza, Sam wydedukowała zasadę działania piramidy.

Mapa ponownie rozbłyskiwała gdy nurkowie znaleźli się w pobliżu Wojowników Kałamarców, potem Wojowniów Mant i Zamku Rekinów. Kiedy nurkowie umieścili cztery klucze w Portalu do Atlanydy piramida się otworzyła odkrywając brakujący klucz rekinów.

Filmy, w których występowała[]

Opowiadania, w których występowała[]

  • Sekretny Dziennik Artimusa Rhodesa

Ciekawostki[]

  • W LEGO Atlantis Film mapa świeciła na zielono dla klucza kałamarnicy i niebiesko dla klucza manty, kiedy w zestawach ich kolory były odwrotne - kałamarnicy niebieski, manty zielony.
  • Z podstrony poświęconej LEGO Atlantis na LEGO.com można było pobrać aplikację z mapą-piramidą Atlantydy, na której można było zobaczyć rysunki siedzib podwodnych wojowników.
Advertisement