KLOCKI LEGO WIKI
Advertisement
KLOCKI LEGO WIKI

LEGO Star Wars: Upadek Imperium (alternatywny tytuł LEGO Star Wars: Imperium kontratakuje) - amerykański film animowany z serii klocków LEGO Star Wars, opowiadający w humorystyczny sposób o walce Rebelii z Imperium tuż po zniszczeniu pierwszej Gwiazdy Śmierci i o rywalizacji Dartha Vadera z Darthem Maulem o względy Palpatine'a. Światowa premiera odbyła się 26 września 2012 r. w amerykańskiej wersji stacji Cartoon Network, w Polsce natomiast 27 października 2012 r. również w Cartoon Network. Został wyprodukowany przez Lucasfilm Television i Threshold Animation Studios. Tak samo jak wszystkie inne produkcje LEGO osadzone w świecie Gwiezdnych Wojen, film ten nie jest uznawany za część kosmicznej sagi.

Opis[]

Film został zrealizowany w technice animacji komputerowej, w której bohaterowie mają wygląd minifigurek pochodzących z istniejących zestawów. Czas jego trwania wynosi 22 minuty.

Twórcy[]

Wersja oryginalna[]

Ilustracja Imię i nazwisko Funkcja
Guy Vasilovich Reżyser
Michael Price Scenarzysta

Wersja polska[]

Polska wersja serialu została opracowana przez Studio Sonica.

Ilustracja Imię i nazwisko Funkcja
Miriam Aleksandrowicz Reżyser
Piotr Skodowski Dialogi

Obsada[]

Wersja oryginalna[]

Ilustracja Imię i nazwisko Postać
Anthony Daniels C-3PO
Brian Blessed Boss Nass
Julian Glover Generał Veers
Sam Witwer Palpatine, Darth Maul
Lloyd Floyd Luke Skywalker
Tom Kane Yoda
Matt Sloan Darth Vader
Ahmed Best Jar Jar Binks
Andy Secombe Watto
Kenneth Colley Admirał Piett
Jason Canning Admirał Ozzel
Lisa Fuson Księżniczka Leia Organa
John Armstrong Han Solo

Wersja polska[]

Ilustracja Imię i nazwisko Postać
Mariusz Czajka Yoda
Artur Dziurman Darth Vader
Grzegorz Wons Palpatine, C-3PO
Dorota Furtak Księżniczka Leia Organa
Paweł Ciołkosz Darth Maul, George Lucas
Mieczysław Morański Generał Veers, Jar Jar Binks
Jerzy Dominik Szturmowcy
Wojciech Szymański Han Solo
Jan Aleksandrowicz-Krasko Watto, Bib Fortuna
Przemysław Stippa Luke Skywalker
Paweł Szczesny Admirał Ozzel, Boss Nass

Streszczenie[]

Po zniszczeniu Gwiazdy Śmierci w obawie przed kontratakiem Imperium Rebelianci przenieśli swoją bazę na Hoth. Z tamtąd Luke, R2-D2, Han i Leia polecieli na Naboo, aby zaatakować placówkę szturmowców. Plan był prosty: Leia i Han mieli poprosić o pomoc Bossa Nassa, a Luke zlokalizować bazę. Niespodziewanie jednak na Naboo pojawiły się psychofanki Luke'a i chłopak przebrawszy się w kostium Dartha Vadera musiał przed nimi uciekać.

W tym samym czasie Lord Vader na swoim gwiezdnym niszczycielu rozliczał swoich oficerów z nieudanej misji wyśledzenia droidami Skywalkera, ponieważ roboty zamiast znaleźć Luke'a Skywalkera obserwowały Anakina Skywalkera, czyli Vadera. Niedługo po tym przybywa Palpatine i informuje, że ma zamiar odbudować Gwiazdę Śmierci z klocków LEGO. Razem z Imperatorem pojawia się też Darth Maul. Pomiędzy dawnym a obecny, uczniem Palpatine'a rodzi się rywalizacja.

Podaczs gdy Maul zajął się odbudową stacji bojowej, Vader postanowił schwytać Sokoła Millenium. Kiedy przelatywał swoim TIE w pobliżu Tatooine omal nie zdeżył się z X-Wingiem Luke'a i musiał awaryjnie lądować na pustynnej plancie. Tam został schwytany przez Jawów, którzy przyczepiwszy do niego kawałki droidów chcieli go sprzedać. Vader jednakże używając Mocy uwolnił się i zbudował sobie śmigacz.

Również dla Luke'a nieoczekiwane spotkanie zakończyło się przymusowym lądowaniem. Jego X-Wing rozbił się o gwiezdny niszczyciel, a on sam z racji, że wciąż był w kostiumie Vadera, został wzięty przez Imperialnych za Mrocznego Lorda.

Tymczasem na Naboo Leia i Han wraz ze sprzymieżeńcami udali się na poszukiwania Luke'a. Kiedy dotarli do bazy szturmowców postanowili zaatkować ją z zaskoczenia, ale nagłe rozbicie się przybyłego Sokoła Millenium przekreśliło ten plan. Z bazy wyskoczyli szturmowcy i złapali rebeliantów. Wtedy na miejscu pojawił się przebrany za Vadera Luke i rozkazał imperialnym maszynom AT-AT zniszczyć garnizon szturmowców. Chciał także zabrać swoich przyjaciół jako jeńców, ale na Naboo przyleciał prawdziwy Vader i zdemaskował Luke'a. Pomiędzy chłopcem a Sithem wywiązał się pojedynek. Aby pomóc Luke'owi C-3PO pokazał jego fankom zdjęcie młodego Anakina Skywalkera. Wielbicielki młodego Jedi z entuzjazmem ruszyły w stronę Vadera, który uciekł.

W międzyczasie Maulowi udało się zbudować nową Gwiazdę Śmierci. Ku przerażeniu Palpatine'a nadał jej formę swojej głowy. Uciekający przed fanami Darth Vader niechcący zniszczył stację, a jej odłamki wybiły dziurę w gwiezdnym niszczycielu, na którym znajdował się Maul i dawny uczeń Palpatine'a został wyssany w przestrzeń kosmiczną. Niekryjący zadowolenia z takiego obrotu spraw Imperator uściskał Vadera i na specjalnej ceremonii odznaczył medalem. W jej trakcie fankom udało się zobaczyć prawdziwą twarz Sitha i straciły nim zainteresowanie. Zadowolony z tego Vader poklepał po ramieniu jednego ze szturmowców, czym spowodował, że pozostali zaczynać się przewracać jak kostki domina.

Ciekawostki[]

  • Do wydania filmu na DVD dołączona była specjalna minifigurka Dartha Vadera z medalem.
  • W filmie jest pełno nawiązań do normalnych filmów Gwiezdne Wojny m. in.:
    • Darth Maul rozpada się na dwie połówki;
    • po złapaniu przez Jawów Vader został powieszony do góry nogami i aby się uwolnić musiał użyć Mocy, tak samo jak Luke w jaskini Wampy na Hoth;
    • ceremonia odznaczenia Vadera medalem jest podobna do uroczystości z końca Nowej Nadzieji;
    • Reklamy na Theed zawierają napisy Admirał Snackbar i It's a Frap, które nawiązują do postaci Admirała Ackbara i jego słynnej wypowiedzi To pułapka (ang. It's a trap) w Powrocie Jedi.

Advertisement