FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy filmu LEGO Przygoda. Zobacz też: Lego Przygoda seria.
W tym artykule znajdują się linki do nieistniejących jeszcze haseł. Jeśli możesz, zmień je w nowe artykuły.
LEGO Przygoda
LEGO Przygoda
Reżyser(zy): Phil Lord

Chris Miller Chris McKay

Data premiery: W Polsce 7 lutego 2014
Seria: Filmy

LEGO Przygoda - pełnometrażowy film animowany opowiadający historię walki grupy minifigurek o prawo do swobodnej kreatywnej zabawy. Został on zrobiony w technice animacji komputerowej i stylem nawiązuje do brickfilmów. Jego światowa premiera odbyła się 7 lutego 2014 roku. Na jego podstawia powstała również osobna seria klocków LEGO®.

StreszczenieEdytuj

Film opowiada o przygodach klockowych bohaterów, wśród nich są m. in. Batman, Superman, Wonder Woman, Wojownicze Żółwie Ninja oraz gwiazdy NBA. Główna rola nie przypada jednak żadnemu z nich. Bohaterem filmu LEGO Przygoda jest Emmet – aż do bólu przeciętny ludzik, który jest jednym z budowniczych budynków w mieście Klocburg. Miasto to rządzone jest przez Prezesa Biznesa, a budowanie konstrukcji bez instrukcji jest nielegalne. Pewnego dnia Emmet odnajduje Klocek Oporu, który według przepowiedni ma zniszczyć Kropleja - superpotężną broń, którą zły Lord Biznes chce się posłużyć, by zniszczyć wszechświat.

TwórcyEdytuj

Phil Lord – reżyseria i scenariusz

Chris Miller – reżyser i scenariusz

Dan Hageman – scenariusz

Kevin Hageman – scenariusz

Mark Mothersbaugh – muzyka

Barry Peterson - zdjęcia

Obsada Edytuj

Anglojęzyczna Edytuj

PolskaEdytuj

Galeria Edytuj

Plakaty Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo, projekt nazywał się LEGO: The Piece of Resistance (LEGO: Element Oporu), a jeszcze później LEGO: The Motion Picture (LEGO:Animacja).
  • Film został wykonany w animacji CGI. Twórcy jednak zdecydowali się nadać filmowi motyw "stopklatki".
  • W filmie niemal wszystko wydaje się być zbudowane z klocków LEGO, nawet takie efekty, jak wybuchy, czy chmury.
  • W trakcie pierwszego weekendu wyświetlania film zarobił ok. 69 mln dolarów[1].
  • Cały film składał się z ponad 15 milionów klokców lego.
  • Żyleta, Batman, Emmet, Kicia Rożek, Benek, Lloyd Garmadon, Wituś Bezpiecznik oraz Prezes Biznes są postaciami w grze LEGO Dimensions. Występują tam też takie miejsca z filmu LEGO Przygoda jak Klocburg i Chmurokukułkowo.

Linki zewnętrzneEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Forbes.com