KLOCKI LEGO WIKI
Advertisement

LEGO Clutch Powers wkracza do akcji - pełnometrażowy film animowany LEGO opowiadający o przygodach budowniczego i odkrywcy Clutcha Powersa, który wraz z przyjaciólmi pomaga władcy Ashlar w walce ze złym Mallockiem Okrutnym. W historii znajdują się nawiązania do różnych serii klocków LEGO: Agents, Castle (wersja z 2007 r.), City, Mars Mission, Power Miners i Space Police. Jego premiera miała miejsce 23 lutego 2010 r. Film nie był dystrybuowany w kinach lecz odrazu wydany na płytach DVD oraz w wersji do pobrania. Został wyprodukowany przez amerykańskie studio Tinseltown Toons i był dystrybuowany przez Universal Studios Home Entertainment (w Polsce przez TIM Film Studio).

Streszczenie[]

W podziemnej jaskini Clutch Powers szuka kryształu energetycznego. Kiedy go znajduje, spostrzega w pobliżu drugi większy. Zabierając go budzi niechcący skalnego potwora, który zaczyna go gonić. Gdy Clutch jest już bliski wyjścia, potwór tarasuje je głazem. Dochodzi do przepychanki, Clutch jest w swoim mechu. Po chwili odkrywca dostrzega klocki LEGO i postanawia zbudować z nich wielką procę. Gdy ta jest już gotowa wystrzeliwuje się z niej w kierunku blokującego drogę kamienia. Kiedy jest już bliski wydostania się z jaskini spostrzega, że zabrany przez niego kryształ to w rzeczywistości dziecko skalnego potwora. Clutch buduje dla niego wózek i przepraszając oddaje je rodzicowi. Za zwrócenie dziecka otrzymuje pomarańczowy kryształ.

Po powrocie do miasta Clutch poznaje Peg Mooring, Bricka Mastersona i Bernie'go Von Beama. Razem mają zbadać sprawę ucieczki z więzienia Kosmicznej Policji na planecie X4. Udają się tam statkiem kosmicznym zaprojektowanym przez największego fana Clutcha, Arthura Fola. Na miejscu, podczas gdy bohaterowie prowadzą swoje śledztwo, jeden z więźniów kradnie ich statek i ucieka. Kosmiczny Policjant wyjaśnia im, że był to Mallock Okrutny, który pragnie wykorzystać wszystkie złe moce i chce ukraść złoty miecz należący do Księcia Varena z planety Ashlar. Bohaterowie budują sobie nowy statek kosmiczny i wyruszają w drogę.

Po przybyciu na miejsce Clutch udaje się na poszukiwania księcia, natomiast Peg, Brick i Bernie w opuszczonej kopalni zaczynają budować wóz bojowy. W trakcie swoich poszukiwań odkrywca spotyka Trolla Hogara, który oświadcza mu, że przepuści go przez most, jeśli pomyślnie przejdzie trzy próby. W tym samym czasie Mallock wysyła za Clutchem dwa szkielety, Czachę i Kostkę. Kiedy słudzy Mallocka docierają do mostu, troll pożera Clutcha, uderza szkielety i ucieka.

Troll dociera do zamku księcia i wypluwa Clutcha. Odkrywca rozmawia z Varenem, ale ten odmawia pomocy, więc Clutch wraca do swoich przyjaciół, którzy w między czasie skończyli budowę i są gotowi do zaatakowania zamku Mallocka. Wtedy na miejscu pojawia się książę Varen i oświadcza, że jednak chce pomóc.

Clutch i książę prześlizgują się do zamku Mallocka, a Peg w koronie Varena prowadzi rycerzy przeciwko armii szkieletów. Niestety nic nie idzie jak powinno: Clutch i Varen zostają złapani przez Mallocka, rycerze wycofują się, a wóz bojowy zostaje rozbity. W tych okolicznościach Mallock nakazuje Hogarowi przyniesie złotego miecza, jednak troll uwalnia więźniów. Clutch używając kości wysyła wiadomość do swoich przyjaciół, by zbudowali nowi pojazd. Brick konstruuje terenówkę. Kiedy samochód jest już gotowy Peg leci na smoku uwolnić odkrywcę i księcia, a Brick i Bernie zajmują się Czachą i Kostką. Wybucha kolejna bitwa, którą Mallock przegrywa i zostaje aresztowany. Książę Varen zostaje koronowany na króla, a Clutch, Peg, Brick i Bernie wracają do swojego miasta, gdzie otrzymują zadanie odnalezienia następnego zbiega na drugim końcu galaktyki.

Obsada[]

Wersja oryginalna[]

Ilustracja Imię i nazwisko Postać
Ryan McPartlin Clutch Powers
Yvonne Strahovski Peg Mooring
Paul Michael Glaser Kjeld Playwell
Roger Rose Brick Masterson
Jeff Bennett Bernie von Beam, Arthur Fol
Stephan Cox Mallock Okrutny
Alex Désert Czacha
Chris Hardwick Kostka
Christopher Emerson Książę Varen
Richard Doyle Troll Hogar
John Di Crosta Karzeł Lofar

Wersja polska[]

Ilustracja Imię i nazwisko Postać
Paweł Ciołkosz Clutch Powers
Agnieszka Fajlhauer Peg Mooring
Andrzej Chudy Kjeld Playwell
Modest Ruciński Brick Masterson
Jarosław Domin Arthur Fol
Miłogost Reczek Mallock Okrutny
Jarosław Boberek Troll Hogar
Sebastian Cybulski Kostka

Ciekawostki[]

  • Był to pierwszy w historii pełnometrażowy film LEGO z animowanymi minifigurkami jako bohaterami.
  • Na okładce filmu było napisane Pierwszy film LEGO na DVD co nie jest prawdą, gdyż wcześniej wydane były na DVD filmy z serii Bionicle.
  • W parku LEGOLAND California był wyświetlany film LEGO City: A Clutch Powers 4D Adventure pokazujący późniejsze przygody Clutcha Powersa.
  • 12 kwietnia 2011 r. film został wyemitowany na (amerykańskim) kanale disney XD, z tytułu usuniętą jednak wyraz LEGO w związku z prawami autorskimi.
  • Clutch Powers został wspomniany w serialu LEGO Ninjago: Mistrzowie Spinjitzu.

Zobacz też[]

Advertisement