FANDOM

Legoland Deutschland 2008

Widok ogólny parku LEGOLAND.

LEGOLAND - sieć parków rozrywki z atrakcjami inspirowanymi klockami LEGO. Początkowo w całości należała do Grupy LEGO, jednak z powodu kłopotów finansowych w 2005 r. pakiet większościowy udziałów został sprzedany firmie Merlin Entertaiment Group.

Opis Edytuj

Parki przeznaczone są raczej dla rodzin z młodszymi dziećmi (do 11 roku życia). Każdy z nich dzieli się na kilka obszarów tematycznych, inspirowanych różnymi seriami klocków LEGO. Są tam różnego rodzaju karuzele, kolejki górskie, tory z samochodzikami, rzeźby i modele zbudowane z milionów klocków LEGO.

Lista parków Edytuj

Istniejące Edytuj

LEGOLAND Billund Edytuj

Główny artykuł: LEGOLAND Billund

Pierwszy w historii park LEGOLAND. Powstał w 1968 r.[1] nieopodal oryginalnej fabryki klocków LEGO. Posiada 10 obszarów tematycznych. Jest to największa atrakcja turystyczna Danii zaraz po jej stolicy, Kopenhadze.

LEGOLAND California Edytuj

Główny artykuł: LEGOLAND California

Pierwszy LEGOLAND w Ameryce Północnej. Znajduje się w Kalifornii, 30 mil na północ od San Diego. Jest jednym z nielicznych posiadających wodny park. Działa od 1999 r. Otwarty jest przez cały rok.

LEGOLAND Deutschland Edytuj

Legoland Deutschland logo.svg
Główny artykuł: LEGOLAND Deutschland

Park znajduje się w Bawarii. Działa od 2002 r. Posiada 9 obszarów tematycznych. Znajduje się tam największa budowla z klocków LEGO na świecie - model stadionu Allianz Arena (5 m średnicy, 1 m wysokości, 1,5 t wagi)[2].

LEGOLAND Florida Edytuj

Legoland Florida logo.svg

Logo.

Główny artykuł: LEGOLAND Florida

Drugi amerykański LEGOLAND. Został otwarty w październiku 2011 r. Jest obecnie drugim na świecie parkiem LEGOLAND pod względem wielkości.

LEGOLAND Malaysia Edytuj

Główny artykuł: LEGOLAND Malaysia

Pierwszy azjatycki LEGOLAND. Działa od 15 września 2012 r. Składa się z 7 "krain". W jego Minilandzie można podziwiać praktycznie wszystkie krajobrazy Azji.

LEGOLAND Windsor Edytuj

Legoland Windsor Logo.svg
Główny artykuł: LEGOLAND Windsor

Na chwilę obecną największy LEGOLAND (5 x większy od LEGOLANDu w Billund). Położony jest niedaleko Londynu. Działa od 1996 r.

Planowane Edytuj

LEGOLAND Dubai Edytuj

Główny artykuł: LEGOLAND Dubai

Ma zostać otwarty w październiku 2016 r.[3] Będzie się składać z 6 obszarów tematycznych: Factory, LEGO City, Imagination, Kingdoms, Adventure i pierwszego krytego Minilandu.

LEGOLAND Japan Edytuj

Główny artykuł: LEGOLAND Japan

Japoński LEGOLAND będzie się znajdować w Nagoji. Jego pierwsza część ma zostać otwarta w lutym 2017 r.[4], druga w 2021 r. Pierwsze prace budowlane rozpoczęły się w kwietniu 2015 r.

LEGOLAND Korea Edytuj

Główny artykuł: LEGOLAND Korea

Południowokoreański park ma być największym LEGOLANDEM na świecie. Będzie się znajdować godzinę drogi szybkim pociągiem od Seulu. Jego otwarcie planowane jest na 2017 r.[5]

LEGOLAND Orange County Edytuj

W maju 2016 r. Merlin Entertainment ogłosiło, że zakupiło 120 ha ziemi w Stanach Zjednoczonych, w stanie Nowy Jork w celu budowy trzeciego parku LEGOLND w Ameryce Północnej. Budowa ma rozpocząć się wiosną 2017 r. i zakończyć dwa lata później.

LEGOLAND Shanghai Edytuj

Główny artykuł: LEGOLAND Shanghai

Będzie znajdować się w Chinach, w pobliżu Szanghaju. Jego budowę zapowiedziano w październiku 2015 r.

Zamknięte Edytuj

LEGOLAND Sierksdorf Edytuj

Główny artykuł: LEGOLAND Sierksdorf

LEGOLAND Sierksdorf (Niemcy) był drugim w historii parkiem LEGOLAND. Został jednak zamknięty po trzech latach działalności[6].

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. "Billund travel guide", World 66. Dostęp 03.05.2012 r.
  2. "Allianz Arena", Legoland Deutschland. Dostęp 29.03.2014 r.
  3. "LEGOLAND® Dubai Unveils Exciting Plans". Dostęp 15.10.2015 r.
  4. "Merlin Entertainments to open Legoland Japan", Blooloop
  5. News, Donga.com. Dostęp 27.11.2014 r.
  6. Der Spiegel