FANDOM

Egon Spengler - minifigurka pochodząca z serii klocków LEGO Ideas i Ghostbusters. Przedstawia jednego z głównych bohaterów filmu Pogromcy Duchów (wersja z 1984 r.), człona zespołu, który wymyślił i skonstruował plecaki i pułapki do łapania duchów. Poraz pierwszy pojawiła się w 2014 r. w zestawie stworzonym w ramach serii LEGO Ideas. Drugi raz stanowiła część zestawu w 2016 r. W formie animowanego ludzika występuje również w grze LEGO Dimensions.

Minifigurka Edytuj

Opis Edytuj

Minifigurka ma beżowe nogi, korpus i ramiona, czarne dłonie i cielistą głowę z nałożonymi brązowymi włosami. Nadruki na tułowiu przedstawiają paski, szelki od plecaka, kieszenie, zamek i czarną tabliczkę na lewej piersi z czerwonymi inicjałami E.S. Obrazki są również na ramionach. Na prawym jest to logo Pogromców Duchów. Głowa ma dwie twarze - uśmiechniętą i przerażoną. Obie składają się z brązowych brwi; czarnych oczu z białą plamką każde; okularów w okrągłych, czarnych oprawkach, a także z ust. Te ostatnie w wersji uśmiechniętej mają kształt cienkiej, czarnej wygiętej kreseczki. W drugiej natomiast są otwarte i widać w nich białe zęby.

Galeria Edytuj

Zestawy, w których występuje Edytuj

21108 Ghostbusters Ecto-1 2014 r. Tak 1
75827 Posterunek straży pożarnej 2016 r. Tak 1

Postać Edytuj

Gry, w tórych występuje Edytuj

LEGO Dimensions Edytuj

Egon Spengler jest jedną z grywalnych postaci w grze LEGO Dimensions. Wygląda tak jak prawdziwa minifigurka. Można nim blokować duchy, przechodzić niebezpieczne miejsca oraz wysadzać złote elementy LEGO.

Ciekawostki Edytuj

  • W dubbingu postaci wykorzystano archiwalne nagrania z prawdziwym głosem Harolda Ramisa - aktora, który grał Egona Spenglera - z filmu Pogromcy Duchów.

p • d • eMinifigurki z serii Ideas
Barney RubbleBetty RubbleCreeperDoc BrownEgon SpenglerFred FlintstoneGeorge HarrisonJohn LennonJunichiro KawaguchiMae JemisonMargaret HamiltonMarty McFlyNancy Grace RomanPaul McCartneyPeter VenkmanRaymond StantzRingo StarrSally RideSteveWilma FlintstoneWinston Zeddemore