KLOCKI LEGO WIKI
Advertisement

Edward and Friends[1] - brytyjski serial animowany powstały na podstawie serii klocków LEGO Fabuland. Opowiadał o przygodach tytułowego słonia Edwarda i jego przyjaciół zamieszkujących krainę Fabuland. Został wyprodukowany przez studio FilmFair[1] we współpracy z firmą LEGO[2]. Pierwotnie był emitowany w brytyjskiej i kanadyjskiej telewizji w latach 1987[1][2]-1988, później większość odcinków została wydana na dwóch kasetach VHS[2].

Opis[]

Serial został zrealizowany metodą zdjęć poklatkowych[1][2] z wykorzystaniem wykonanych z plasteliny lalek wzorowanych na oryginalnych figurkach Fabuland. Również pojawiające się w filmie pojazdy i budynki były inspirowane zestawami Fabuland[2]. Wyprodukowano 28 odcinków[3]. Każdy z nich miał ok. 5 minut długości[2].

Twórcy[]

Imię i nazwisko Funkcja
Jeff Newitt[2] Reżyser[2]
Jo Pullen[2] Reżyser[2]
Martin Pullen[2] Reżyser[2]
Michael Cole[2] Scenariusz[2]
Mike Batt[2] Autor muzyki[2]
Rob Dunbar[2] Montaż[2]
Barrie Edwards[2] Producent[2]
Heather Boucher[2] Modele[2]
Pauline London[2] Modele[2]
Dave Witts[2] Modele[2]

Książki[]

W Wielkiej Brytanii na podstwie serialu powstało siedem książek[2]. Sześć z nich zawierało adaptację dwóch odcinków, a siódma jednego. Tytuły opowiadań były takie same jak serialowych pierwowzorów. Każda książka była zilustrowana kadrami z filmu. Wydawcą książek była oficyna Ladybird Books Inc.[2]

Linki zewnętrzne[]

Przypisy[]

Advertisement