FANDOM

Uzupełnić

Duch - minifigurka przedstawiająca zjawę. Występuje w kilku seriach klocków LEGO. Po raz pierwszy pojawiła się w 1990 r. w serii LEGO Zamek. Od tego czasu doczekała się trzech kolejnych wersji (w 1997, 2006 i 2012 r.). W formie animowanej pojawia się również w różnych grach i filmach LEGO. Jej cechą charakterystyczną jest jarzenie się w ciemności zielonkawym, bladym światłem po uprzednim wystawieniu jej na działanie promieni słonecznych lub emitowanych przez żarówkę.

Minifigurka Edytuj

Opis Edytuj

Wersja z 1990 r. Edytuj

Duch 1990-96 budowa

Budowa pierwszej minifigurki ducha.

Minifigurka ma czarną głowę i biały korpus wraz z ramionami i dłońmi. Zamiast typowych dla ludzika LEGO System nóg ma przypięte dwa białe klocki o wymiarach 1x2 kołeczki - jeden płaski i drugi normalny. Na głowie założony ma kapturek w kształcie stereotypowego ducha zrobionego z prześcieradła. Element ten zakrywa minifigurę całkowicie z przodu i z tyłu. Jest on zielonkawy i zawiera substancję fluorescencyjną. Z przodu, na wysokości głowy znajdują się otwory: łezkowate, duże oczy i uśmiechnięte usta. Niżej wymodelowane są bruzdy.

Wersja z 1997 r. Edytuj

W tej wersji minifigurka ma białe, standardowe nogi. Reszta elementów jest taka sama jak u oryginalnego ludzika.

Wersja z 2006 r. Edytuj

Prawie identyczna jak poprzednia, tylko ma żółte dłonie zamiast białych.

Wersja z 2012 r. Edytuj

Głowa, korpus, ramiona, dłonie i nogi są takie same jak w wersji z 1997 r., nowy jest natomiast kapturek. Posiada on inaczej wymodelowane bruzdy, otwory na oczy mają bardziej jajowaty kształt, a usta są większe i odwrócone o 180º, przez co figurka wygląda na smutną. Z tyłu głowy wystaje też mały ogonek.

Zestawy, w których występuje Edytuj

6034 6034 Świecący duch w grocie i rycerz 1990 r. Tak Wersja z 1990 r. 1
6081 Zamek w którym straszy 1990 r. Tak Wersja z 1990 r. 1
6086 6086 Zamek Czarnego Rycerza 1992 r. Tak Wersja z 1990 r. 1
6496 6496 "Postrach" 1997 r. Tak Wersja z 1997 r. 1
6497 6497 "Zaczarowany pociąg" 1997 r. Tak Wersja z 1997 r. 1
9467 Pociąg widmo 2012 r. Tak Wersja z 2012 r. 3

Postać Edytuj

Filmy, w których występuje Edytuj

LEGO Przygoda Edytuj

W filmie LEGO Przygoda duch jest jednym z Architektów. Brał udział w spotkaniu w Chmurokukułkowie.

Gry, w których występuje Edytuj

LEGO Battles Edytuj

Duch jest jedną z grywalnych postaci w LEGO Battles. Swoim wyglądem przypomina oryginalną wersję ludzika.

LEGO Indiana Jones: The Original Adventures Edytuj

W LEGO Indiana Jones: The Original Adventures można zobaczyć duchy wylatujące z Arki Przymierza, nie mają one jednak ani rąk, ani nóg.

LEGO Racers Edytuj

W grze LEGO Racers duchy latają nad jedną z tras (pierwszy i czwarty wyścig) i straszą zawodników. Ich wygląd odpowiada drugiej wersji minifigurki.

Zobacz też Edytuj