FANDOM

Thanos lego

Duża figurka (Thanos)

Duża figurka[1] - rodzaj figurki występujący w zestawach klocków LEGO typu System służący do przedstawiania postaci większych od ludzi.

Opis Edytuj

Duża figurka budowa

Sposób składania dużej figurki. Fragment instrukcji zestawu 76131 Bitwa w kwaterze Avengersów

Duża figurka jest dwukrotnie większa od standardowej minifigurki. Typową wersję składa się z siedmiu elementów: korpusu z głową i nogami, dwóch ramion, dwóch trzpieni łączących ramiona z korpusem (z jednej strony są okrągłe, z drugiej krzyżakowe) i dwóch dłoni z własnymi sztyftami. Korpus, w zależności od potrzeby, może mieć wymodelowaną muskulaturę, pancerz lub ubranie i może być pokryty odpowiednimi nadrukami przedstawiającymi detale. Również nogi i górna część ramion mogą być wymodelowane w podobny sposób, co tułów. Stopa ma rozmiar odpowiadający wielkości klocka 3x2. Głowa swoim kształtem może przypominać głowę minifigurki z wymodelowanymi włosami lub nakryciem głowy, albo może mieć też bardziej indywidualny wygląd, np. głowy małpy lub trolla. W odróżnieniu od minifigurki duża figurka ma ruchome tylko ramiona i dłonie. W tych ostatnich może trzymać różne akcesoria, a nawet minifigurkę. W różnych częściach dużej figurki mogą znajdować się wypustki służące do przypinania dodatkowych elementów, jak np. przewody czy rogi.

Niestandardowe figurki Edytuj

Istnieją również duże figurki różniące się swoją budową od wyżej opisanego standardu; np. w figurce Wampy z serii Star Wars ramiona i dłonie stanowią jeden element, figurka Mungusa z Legends of Chima ma oddzielaną od tułowia głowę, a figurka Killer Croca z The LEGO Batman Movie ma ogon, ruchome palce i ruchomą górną część głowy.

Historia Edytuj

Pierwsze duże figurki pojawiły się w 2008 r. w zestawach serii Castle. Były to różnokolorowe trolle. W 2010 r. pojawiła się figurka Wampy, a dwa lata później kolejne dwie, w tym Hulk. Od tego czasu pojedyncze duże figurki regularnie występują w zestawach różnych serii, np. Legends of Chima, Ninjago, Super Heroes czy Overwatch.

Gry Edytuj

Duże figurki występują również, jako postacie w grach wideo LEGO, m. in. w LEGO Marvel Super Heroes czy LEGO Batman 3: Beyond Gotham. Ich atutem jest przeważnie duża siła.

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Oficjalny opis zestawu 75975 Posterunek: Gibraltar.