FANDOM

Atlantyda - legendarne miasto, które zniknęło pod wodami morza tysiące lat temu. Jego poszukiwania stanowią oś fabuły serii klocków LEGO Atlantis.

Historia Edytuj

Atlantyda była wielkim i niewyobrażalnie bogatym miastem, leżącym na wyspie o tej samej nazwie. Jej mury były wykonane z drogocennych metali. W ich wnętrzu mieściły się budowle o tak zaawansowanej architekturze, że niektórzy wierzą, że do dziś nie udało nam się osiągnąć poziomu ich budowniczych. W samym centrum stała wielka piramida. Mieszkańcy miasta żyli szczęśliwie pod panowaniem Złotego Króla. Pewnego dnia doszło jednak do wybuchu podmorskiego wulkanu, w wyniku którego powstało tsunami, które zatopiło wyspę. Prawdopodobnie w tym samym czasie na Ziemię przylecieli kosmici i porwali Złotego Króla, by z pomocą m. in. jego magicznego trójzębu podbić naszą planetę. Nie wiadomo jednak czy miało to coś wspólnego z erupcją wulkanu.

Kilkaset lat później na ślad Atlantydy wpadł dr Artimus Rhodes, nie udało mu się jednak dotrzeć do samego miasta. Zrobiła to dopiero jego wnuczka, Samantha Artesia Rhodes wraz z wynajętą grupą wybitnych nurków. Tam musieli odnaleźć złote skarby i uwolnić Złotego Króla.

Ciekawostki Edytuj

  • Starożytny grecki filozof Platon (ur. ok. 427 r. p.n.e., zm. 347 r. p.n.e.) wykorzystał istniejącą już w jego czasach legendę o Atlantydzie do zaprezentowania swoich poglądów filozoficznych (dialogi Timajos i Kritias). Jego zdaniem zagłada miasta była wynikiem zepsucia moralnego jego mieszkańców.
  • W jednyn z cykli komiksów wydawnictwa DC Comics władcą Atlantydy jest Aquaman. Posiada on własną minifigurkę w ramach serii LEGO Super Heroes.

Galeria Edytuj

Źródła Edytuj

pdeMiejsca z serii LEGO Atlantis
AtlantydaJaskinieŁoże WodorostówPodwodny KanionPortal AtlantydyStacja MorskaŚwiątynia KałamarnicyWygasły WulkanZamek Rekinów