FANDOM

9474 Bitwa o Helmowy Jar
9474
Numer: 9474
Seria: The Lord of the Rings
Wprowadzony do sprzedaży w: 2012 r.
Dostępny w Polsce: Tak
Liczba ludzików: 8
Opakowanie: Pudełko

9474 Bitwa o Helmowy Jar - zestaw klocków LEGO z serii The Lord of the Rings służący do złożenia modelu twierdzy jeźdźców Rohanu obleganej przez armię Uruk-Hai oraz ośmiu minifigurek wraz z akcesoriami: Aragorna, Gimliego, Haldira, Króla Théodena, bersekera Uruk-hai oraz trzech Uruk-hai. Został zrealizowany w 2012 r. Od 10 roku życia.

Opis Edytuj

Zestaw zawiera 1368, w tym naklejki oraz przyrząd do rozdzielania klocków. Elementy mają głównie jasnoszary, ciemnoszary, brązowy i czarny kolor. Instrukcja podzielona jest na cztery części. Wśród akcesoriów dla minifigurek znajdują się m. in. miecze, włócznie, tarcze, hełmy, mina i pochodnie. W zestawie znajduje się też jedna figurka konia.

Twierdza Edytuj

Głównym modelem zestawu jest przedni fragment zewnętrznych murów twierdzy Helmowy Jar wraz z potężną bramą, donżonem i wysoką wieżą. Do bramy prowadzą długie schody. Budynek bramny ma otwierane, dwuskrzydłowe wrota, machikuły na górze z unoszonymi panelami ochronnymi oraz malutką katapultę.

W donżonie znajduje się sala z tronem, dwa stołki, stół zastawiony talerzem i kielichami oraz stojaki na broń (włócznie, miecz). Budynek z resztą twierdzy łączy kładka, którą w razie niebezpieczeństwa można opuścić.

Na szczycie wysokiej wieży umieszczony jest duży róg do wzywania pomocy. Na górę prowadzi długa drabina. Z zewnątrz ozdabiają ją naklejki z nadrukowanymi kamieniami.

W murze, z prawej strony znajduje się zakratowany otwór przez, który "wypływa" strumień. Można w nim, tak jak w filmie, umieścić minę i rozwalić mur za pomocą dźwigni.

Na szczycie wszystkich murów znajdują się chodniki dla minifigurek obrońców.

Wymiary całego modelu wynoszą ok.: 22 cm wysokości (wysoka wieża) i 52 cm szerokości.

Machiny oblężnicze Edytuj

Z części klocków buduje się machiny oblężnicze dla Uruk-hai. Są to masywna drabina z ruchomymi hakami pozwalającymi zaczepić się pewnie o mury oraz katapulta.

Cytat z LEGO.com Edytuj

LEGO.com-icon-yellow

- Helmowy Jar opiera się atakom potężnej armii Uruk-Hai

- spraw, by nie udało im się dotrzeć na wzmocnione mury

- rozegraj niezapomnianą bitwę połączonych sił ludzi, elfów i krasnoludów!

Minifigurki Edytuj

Galeria Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj