FANDOM

6493 Wehikuł czasu Flybo[1] - zestaw klocków LEGO z serii Time Cruisers do budowy modelu wehikułu czasu i dwóch minifigurek wraz z akcesoriami. Został wprowadzony do sprzedaży w sierpniu 1996 r.[1] Od lat 8[1].

Opis Edytuj

Zestaw zawiera 237 części[2], w tym również typu Technic. Model przedstawia duży żaglowiec ze skrzydłami, śmigłami i kołami. Dominuje w nim kolor jasnoszary, inne łatwo zauważalne kolory to: czarny, żółty, czerwony, zielony i brązowy. Z przodu znajduje się jednoczęściowa sterówka, w której są "przyrządy" do sterowania maszyną. Na dachu umieszczony jest peryskop. Za sterownią wznosi się wysoki maszt z platformą i wantami. Za nim znajduje się "przeszklony" magazynek na nakrycia głowy z różnych epok: rycerskie hełmy, czapka kapitana piratów, chusta na głowę pirata oraz kosmiczne hełmy - jeden typu Ice Planet 2002, drugi Exploriens. Inne użyteczne akcesoria zamknięte są w brązowej skrzyni stojącej na pokładzie, są to: pistolet skałkowy, szabla, ostrze pomarańczowej piły łańcuchowej i czarodziejska różdżka. Na rufie znajdują się śmigła. Inne silniki, odrzutowe są pod skrzydłami. Dziób wehikułu zdobią smocze łapy i nakrycie głowy konia w formie smoczego łba. Również z tyłu model zdobią smocze detale w postaci czerwonych skrzydeł. Ponadto wehikuł uzbrojony jest w kusze.

Model wyposażony jest w dwie proste, mechaniczne funkcje: machanie skrzydłami i obracanie się śmigieł. Obie funkcje aktywują się w trakcie przesuwania pojazdu do przodu i do tyłu.

Minifigurki przedstawiają Tima i Doktora Cybera. W zestawie znajduje się również figurka małpki Ingo.

Cytat z katalogu Edytuj

LEGO.com-icon-yellow
To jest opis, który pochodzi z katalogu LEGO. Nie należy go modyfikować.

6493 Wehikuł czasu Flybo. Latający, pływający oraz jeżdżący pojazd przygotowany do długiego przebywania w obcych światach

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Katalog LEGO na rok 1996, s. 34-35
  2. 6493-1: Flying Time Vessel w serwisie Brickset
p • d • eZestawy Time Cruisers
1853 Hypno Cruisers6491 Wehikuł czasu Scooty ze śmigłami na dachu6492 Wehikuł czasu Navigator6493 Wehikuł czasu Flybo6494 Dom oraz laboratorium6495 "Czarna Magia"6496 "Postrach"6497 "Zaczarowany pociąg"6499 Time Tunnelator