FANDOM

6375 Samolot transportowy[1] - zestaw klocków LEGO z serii Miasto, z podserii Lotnisko[1]. do budowy trzech modeli: samolotu do przewozu ładunków, wózka widłowego i samochodziku lotniskowego do przeozu ładunków. Został wprowadzony do sprzedaży w 1990 r.

Opis Edytuj

Zestaw zawierał 208 części[2] typu System. Głównym modelem jest samolot transportowy. Składa się ze 134 elementów. W środku znajduje się długi i wąski luk towarowy, do którego można się dostać, albo poprzez podniesienie jednej z bocznych ścian, albo otwarcie ogona. Z przodu modelu jest wydzielona przestrzeń dla pilota przed, którym znajduje się czarny klocek z nadrukowanymi zegarami pokładowymi. Przednie koło ma możlowośc obracania się co ułatwia manewrowanie samolotem na ziemi.

Wózek widłowy (złożony z 16 elementów) ma z przodu ruchomy podnośnik. Wbudowana sprężynka sprawia, że podnośnik samoczynnie powraca na górę, gdy nie jest naciskanu palcem.

Trzecim modelem jest mały pojazd do przewożenia skrzyń (złożony z 24 elementów). W zestawie są także trzy skrzynie (każda złożona z dwóch elementów) oraz dwie minifigurki: pilot i kierowcy wózka/samochodu.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Katalog LEGO na rok 1992, s. 30
  2. 6375-1: Trans Air Carrier w serwisie Brickset