FANDOM

6337 Formuła I: start, meta i kanał remontowy[1]zestaw klocków LEGO z serii Miasto, z podserii Wyścigi[1] do budowy linii startu/mety wraz z pitstopem, dwóch bolidów Formuły 1, ciężarówki pomocy technicznej oraz 6 minifigurek. Został wprowadzony do sprzedaży w styczniu 1996 r.[1] Od lat 7[1].

Opis Edytuj

Zestaw zawiera 339 części[2] w tym naklejki.

Linia startu/mety Edytuj

Podstawą modelu jest jasnoszara płytka konstrukcyjna z gładkim, szerokim środkiem imitującym nawierzchnię toru i z dwoma pasami zieli po bokach. Z jednej strony wznosi się białoczerwony budynek na parterze, którego usytułowany jest pit stop z dwoma stanowiskami wyposażonymi w różne narzędzia, beczki z paliwem i gaśnice. Na piętrze znajduje się przeszklone miejsce dla komentatora wyścigu (w tej roli kobieta). W tym miejscu są także tablica z planem trasy wyścigu, głośniki i tablica ze światłami dającymi sygnał do startu, numerami samochodów i aktualnym czasem. Po drugiej stronie toru stoi podium. Linię startu/mety wyznacza biały baner z logo sponsora wyścigu, firmy Octan.

Bolidy F1 Edytuj

W zestawie znajdują się dwa samochody Formuły 1. Mają taką samą konstrukcję, różnią się jedynie kolorami i numerami.

Ciężarówka pomocy technicznej Edytuj

Ciężarówka pomocy technicznej jest zbudowana z klocków kojarzących się z barwami Octanu, samo logo firmy również na niej jest widoczne (naklejki). Samochód ma tyłu niewielki dźwig, pomocny usuwaniu zepsutych bolidów z trasy wyścigu. W dachu ma otwierany szyberdach.

Akcesoria Edytuj

Wśród rozlicznych akcesoriów znajdujących się w tym zestawie są m. in.: złoty (właściwie żółty) puchar, kolorowe chorągiewki, młotki, oliwiarki i różne klucze.

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Katalog LEGO na rok 1996, s. 26
  2. 6337-1: Fast Track Finish w serwisie Brickset