FANDOM

6334 Wyścigi nart wodnych[1] lub 6334 Wyścigi ślizgaczy[2]zestaw klocków LEGO z serii Miasto, z podserii Port[1] do budowy modeli dwóch wyścigowych skuterów wodnych, motorówki sędziego, samochodu terenowego wraz z przyczepą, kawałka plaży z budką ratownika oraz 4 minifigurek wraz z akcesoriami. Został wprowadzony do sprzedaży w styczniu 1996 r.[1] Od lat 6[1].

Opis Edytuj

Zestaw zawiera 181 części[3] w tym naklejki.

Skutery Edytuj

Głównymi modelami zestawu są dwa skutery wodne. Jeden z nich jest czarno-biało-czerwony, drugi niebiesko-biało-czerwony. Niektóre dekoracje nadrukowane są na klockach, inne zrobione na naklejkach. Pod spodem, z przodu każdy ze skuterów ma okrągły, wypukły klocek ułatwiający przesuwanie modeli. Skuterom towarzyszą dwie boje wyznaczające trasę wyścigu, jedna czerwona, druga zielona.

Plaża Edytuj

Drugim pod względem znaczenia modelem dla tego zestawu jest kawałek plaży z budką ratownika i palmą. Piasek imituje żółta płytka o wymiarach 6x16 wypustek. Budka stoi na czarnych palach, jest biała z czerwonym dachem. Jej konstrukcja jest lekka. Wewnątrz znajduje się krzesło dla ratownika i głośnik lub luneta na statywie. Na frontowej ściance znajduje się naklejka z logo straży przybrzeżnej.

Motorówka sędziego Edytuj

Model motorówki sędziego wyścigów jest biało-niebieska. W tylnej części ma unoszony/opuszczany czerwony silnik.

Dżip z przyczepą Edytuj

Dżip jest żółty z czarnymi i żółtymi detalami. Ma prostą konstrukcję i kanciasty wygląd. Dwukołowa przyczepa może zmieścić na sobie albo motorówkę albo jeden ze ślizgaczy.

Minifigurki Edytuj

W zestawie znajdują się 4 minifigurki. Dwie z nich przedstawiają zawodników: jednego w białym kombinezonie, drugiego w czerwonym. Obie mają twarze zawierające uśmiech i okulary przeciwsłoneczne.

Taką samą buzię ma ludzik przedstawiający ratownika. Jego mundur - czerwone spodnie, szara kurtka i niebieska czapka z daszkiem - jest w wersji wprowadzonej w 1995 r. dla formacji straży przybrzeżnej.

Czwartą minifigurką jest sędzia zawodów. Ma on biały korpus, żółte ręce i nogi i czarny element łączący nogi. Jego buzia oprócz oczu w postaci dwóch czarnych kropek i uśmiechu ma wąsiki.

W zestawie jest też jedna figurka wyobrażająca papugę.

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Katalog LEGO na rok 1996, s. 28-29
  2. Katalog LEGO na rok 1997, s. 28
  3. 6334-1: Wave Jump Racers w serwisie Brickset