FANDOM

6086 Zamek Czarnego Rycerza[1] - zestaw klocków LEGO z serii Zamek, z podserii Czarni Rycerze[1] do budowy modelu zamku i 12. minifigurek wraz z akcesoriami. Został wprowadzony do sprzedaży w marcu 1992 r.[1]

Opis Edytuj

Zestaw zawiera 588 części[2], w tym zieloną płytkę konstrukcyjną w formie wzniesienia z nadrukowanymi skałami na bokach. Klocki mają głównie czarny i szary kolor.

Zamek zbudowany jest na planie zbliżonym do kwadratu. Ma trzy wieże połączone ze sobą murami z blankami i jeden budynek mieszkalny wystający poza linię murów. W największej wieży znajduje się brama z podnoszoną kratą i ruchomy most zwodzony. Most opuszcza się i podnosi za pomocą korbki usytuowanej w górnej części wieży. Otwór wejściowy w bramie jest na tyle duży, że mieści się w nim minifigurka na koniu. Wewnątrz wieży, w jej górnej części znajduje się wysokie pomieszczenie przykryte spadzistym, czerwonym dachem. Wyżej jest taras przeznaczony dla strażników. Dwie pozostałe baszty są smuklejsze i niższe od wieży z bramą. Każda z nich ma na swoim piętrze niewielkie pomieszczenie, przy czym w wieży z tyłu wejście do niego zamykane jest na drzwi.

Budynek mieszkalny ma żółte ściany z nadrukowanymi czarnymi belkami pruskiego muru oraz czerwony dach. W bocznej ścianie domu, która jednocześnie jest częścią tylnej całego modelu, znajduje się tajne przejście do zamku. Zakrywa je opuszczana rampa.

Model zdobią tarcze z herbem Czarnych Rycerzy, elementy w formie małych smoków, pochodnie i czerwono-niebieskie chorągwie, w tym jedna duża z nadrukowanymi dwoma czerwonymi i dwoma niebieskimi polami, na których znajdują się żółte wywerny. Na niektórych elementach nadrukowane są szare kamienie.

Figurki Edytuj

Minifigurki przedstawiają: czterech Czarnych Rycerzy, czterech żołnierzy, jednego członka bandy Ludzi Wilka i jednego ducha. Przeznaczone są dla nich rozliczne akcesoria w tym, m. in. dwa rodzaje hełmów z ruchomymi zasłonami twarzy, zbroje, różne bronie i skrzynia ze skarbem. W zestawie znajdują się również cztery figurki koni. Dwie z nich mają oprócz siodeł również czaprak z nadrukowanym symbolem Czarnych Rycerzy.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedyny zestaw Czarnych Rycerzy, w którym występuje minifigurka rycerza z białymi ozdobami hełmu.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Katalog LEGO na rok 1992, s. 22-23
  2. 6086-1: Black Knight's Castle w serwisie Brickset
p • d • eZestawy Czarni Rycerze
1917 Zamkowa katapulta6009 Czarny Rycerz6034 Świecący duch w grocie i rycerz6057 Łódź Czarnego Rycerza6059 Brama do miasta6086 Zamek Czarnego Rycerza