FANDOM

5886 Tyranozaur – łowca - zestaw klocków LEGO z serii Dino służący do złożenia modelów helikoptera i małego pojazdu, figurki tyranozaura oraz dwóch minifigurek wraz z akcesoriami: pilota śmigłowca i Chucka "Stego" Jenkinsa. Został zrealizowany w 2012 r. Od 7 roku życia.

Opis Edytuj

Zestaw zawiera 480 części, w tym naklejki. Klocki sązarówno typu System (większość) jak i Technic. Mają głównie żółty, ciemnoszary i czarny kolor. Instrukcja podzielona jest na dwie części.

Helikopter Edytuj

Głównym modelem zestawu jest helikopter. Ma on zbliżoną do kuli kabinę pilota, wielki górny wirnik, trzy koła i bardzo długi ogon. Kabina pilota mieści jedną siedzącą minifigurkę. W jej wnętrzu znajduje się fotel, drążek sterowniczy oraz klocek z nadrukowanymi przyciskami i zielonym ekranem. Dostęp do środka umożliwia podnoszony na zawiasie dach połączony z wielokątną szybą. Na zewnątrz kabiny pilota znajdują się odczepiane cztery pociski ze środkiem usypiającym. Do ogona podczepiony jest długi łańcuch z kleszczami do łapania dinozaura. Oba wirniki są ruchome. Koła ustawione w trójkąt sprawiają, że model jest stabilny. Obrazki na naklejkach zdobiące helikopter przedstawiają czerwone paski, logo pogromców dinozaurów (czarne D w kółeczku), napisy i różne urządzenia. Wymiary modelu wynoszą ok.: 42 cm długości i 37 cm szerokości (łopaty górnego wirnika).

Pojazd Edytuj

Drugim, znacznie mniejszym modelem jest quad z przyczepką. Pojazd ma dość prostą konstrukcję. Z tyłu ma uchwyty do przewożenia strzelby i strzykawki ze środkiem usypiającym, a także gniazdko do przymocowania przyczepki. Ta ma dwa kółka i ruchomą stopkę zapobiegającą opadnięciu, gdy przyczepka jest oddzielona od quada. Przyczepka służy do przewożenia skrzynki z lornetką i aparatem fotograficznym. Dzięki uchwytowi na górze skrzynki można zarówno ją jak i przyczepę przenosić na łańcuchu śmigłowca. Quad z przyczepka ma ok. 13 cm długości.

Cytat z LEGO.com Edytuj

LEGO.com-icon-yellow

Tyranozaur jest w pobliżu! Pojazd zwiadowczy wyśledził tyranozaura, który wyszedł z dżungli i idzie w kierunku miasta. Załóż dinozaurowi uprząż i przetransportuj go helikopterem z powrotem do dżungli. Jeśli naszym bohaterom się nie uda, dinozaur rozdepcze wszystko na swojej drodze!

Minifigurki Edytuj

Galeria Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

p • d • eZestawy z serii LEGO Dino
5882 Zasadzka celofyza5883 Wieża pterodona5884 Pościg raptora5885 Pułapka na triceratopsa5886 Tyranozaur – łowca5887 Główna kwatera obrony przed dinozaurami5888 Hydroplan łowców