KLOCKI LEGO WIKI
Advertisement
KLOCKI LEGO WIKI

42070 Terenowy holownik 6x6 - zestaw klocków LEGO Technic służący do budowy tytułowego pojazdu. Został zrealizowany w sierpniu 2017 r. Od 11 roku życia.

Opis[]

Opakowaniem zestawu jest kartonowe pudełko. W jego wnętrzu znajduje się 1862 elementy, w tym: dwa silniczki (duży i średni), pojemnik na baterie, pilot i odbiornik do zdalnego sterowania. W zestawie jest też instrukcja budowy. Części mają różne kolory: jasnoniebieski, czarny, czerwony, szary i żółty.

Pojazd ma czarne podwozie i niebieską karoserię, z przodu jest czerwony zderzak z zamontowanym łańcuchem i figurką pluszowego misia-maskotki. Samochód ma sześć dużych kół, tylne posiadają elastyczne zawieszenie, a przednią parą można skręcać. Kabina kierowcy posiada otwierane drzwi, dwa miejsca siedzące i kierownicę. Pod podnoszoną maską schowany jest realistyczny silnik z czterema cylindrami o ruchomych tłokach. Z tyłu ciężarówki znajduje się ramię dźwigu. Za pomocą zdalnego sterowania można unosić/opuszczać wysięgnik i poruszać nim na boki, a także rozwijać i nawijać linę z hakiem. Dzięki pilotowi zdalnego sterowania można również opuszczać/podnosić podpory stabilizujące pojad (dwie z tyłu i po jednej z boków) i jeździć nim w przód, tył i skręcać przednimi kołami. Model ma ok. 26 cm wysokości (przy podniesionym dźwigu 51), 63 cm długości i 20 cm szerokości (37 cm przy rozłożonych podporach).

Alternatywny model[]

Alternatywnym modelem jest czterokołowy samochód badawczy. Ma on ok. 47 cm długości oraz 23 cm wysokości i szerokości. Pojazd ten posiada podnoszoną karoserię kabiny kierowcy i bagażnika.

Ciekawostki[]

  • Klocek pełniący rolę tablicy rejestracyjnej ma nadrukowany okolicznościowy napis z okazji 40-lecia istnienia kloców LEGO Technic.
Advertisement