FANDOM

4022 Straż przybrzeżna[1] - zestaw klocków LEGO z serii Statki do budowy modelu okrętu Straży Przybrzeżnej i trzech minifigurek załogi. Został wprowadzony do sprzedaży w kwietniu 1996 r.[1] Od lat 7[1].

Opis Edytuj

Zestaw zawiera 193 części[2]. Klocki mają przede wszystkim niebieski, biały i czerwony kolor.

Głównym elementem modelu jest jednoczęściowy kadłub, który sprawia, że położony na wodzie statek nie tonie. Na dziobie jednostki są dwa srebrzyste reflektory ustawione na obrotowej podstawie. Nadbudówka jest dwupiętrowa. W dolnej części, znajdującej się z przodu, umieszczone są pod podnoszonymi szybami miejsca dla dwóch ludzików. Są one zagłębie w pokładzie i zawierają kierownicę i klocek z nadrukowanymi lampkami i zegarem. Druga sterówka znajduje się na górze. Jest tam miejsce przeznaczone dla jednej minifigurki. Są tam też anteny, światła pozycyjne i syreny. Nadbudówka ma również małe szafeczki i haki przeznaczone na sprzęt ratunkowy: butle z tlenem, płetwy i kask. Na rufie umieszczony jest bęben z linką zakończoną małym klockiem. Z obu stron bębna są ruchome drążki. Wygląd modelu uzupełniają naklejki z logo Straży Przybrzeżnej, białymi pasami i numerem jednostki C 26.

Minifigurki wyposażone są w kamizelki ratunkowe i niebieskie czapki z daszkiem. Innym akcesorium jest megafon.

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Katalog LEGO na rok 1996, s. 33
  2. 4022-1: C26 Sea Cutter w serwisie Brickset