KLOCKI LEGO WIKI
Advertisement
KLOCKI LEGO WIKI

3051 Smoczy wagon[1] - zestaw klocków LEGO z serii Ninja do budowy modeli dwóch machin oblężniczych i dwóch minifigurek czerwonych ninja. Został wprowadzony do sprzedaży w maju 1999 r.[1]

Opis[]

Zestaw zawiera 145 części[2]. Klocki mają głównie czarny, czerwony, niebieski i szary kolor. Znajdujący się w zestawie proporzec wykonany jest ze sztywnej folii, mającej nadrukowane pasy i azjatyckiego smoka.

Głównym modelem zestawu jest tytułowy smoczy wagon. Jest to masywna, czterokołowa machina oblężnicza uzbrojona w armatę. Wyglądem przypomina dalekowschodniego smoka: ma smoczą głowę z płomieniami buchającymi z nozdrzy, skrzydła i przednie łapy. Górną połowę głowy można unieść. W środku modelu umieszczone jest działo, które może strzelać cylindrycznymi klockami-pociskami (w zestawie jest ich kilka). Poza armatą machina uzbrojona jest również w dwie połączone halabardy, którymi można przesuwać na boki oraz w łuki.

Drugi, znacznie mniejszy model przedstawia dwukołowy wózek, który atakujący ninja pcha i w ten sposób osłania się przed pociskami przeciwnika. Wyglądem przypomina głowę chińskiego smoka: ma czerwone smocza skrzydła, płomienie i elementy przypominające oczy.

Znajdujące się w zestawie minifigurki ninja wyposażone są w kaptury zasłaniające twarz i w katany.

Zobacz też[]

Przypisy[]

  1. 1,0 1,1 Katalog LEGO na rok 1999, s. 40
  2. 3051: Blaze Attack w serwisie Brickset

Advertisement